דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מספר הבדלים בין טבעות נישואין לטבעות אירוסין 

מאת    [ 05/11/2014 ]

מילים במאמר: 537   [ נצפה 2594 פעמים ]

במאמר זה נציג מספר הבדלים בולטים בין טבעות אירוסין לטבעות נישואין. ההבדלים בין שני סוגי הטבעות מתבטאים בצורה, חומר, מחיר, תהליך הרכישה ואף מבחינה הלכתית.

מבחינה הלכתית הדת היהודית אינה מכירה בטבעות אירוסין כחלק מברית הנישואין. הנוהג להעניק טבעת אירוסין משובצת יהלומים אינה חלק מהתרבות היהודית וזהו נוהג חברתי היסטורי שהשתרש במרוצת השנים. רבים טוענים כי מנהג זה "הוחדר" לתרבות האמריקנית ע"י אינטרסים כלכליים של חברות יהלומים אשר היו צריכים להפטר ממלאי היהלומים שברשותם. וכך באמצעים שיווקיים מתוחכמים "חינכו" את הקהל לרכוש טבעת אירוסין עם יהלום בעת הצעת הנישואין. לעומת זאת, טבעות נישואין הן חלק מברית הנישואין, ולטבעת זו משמעויות סימבוליות ודרישות סף.

טבעת נישואין כשרה היא טבעת שצריכה לעמוד בכמה קריטריונים כגון: הטבעת צריכה להיות עשויה מחומר אחד בלבד וללא שיבוצים, חישוק הטבעת הפנימי חייב להיות חלק, על הגבר לשלם מכספו על טבעת זו ועוד. בקרב הקהל החרדי רק הגבר מקדש את האישה ואינו צריך לענוד טבעת נישואין. לטבעות הנישואין משמעות סמלית, חישוק הטבעת מעיד על סגירות ומחזוריות המבטאת את חיי המשפחה והנאמנות לה. כמו כן זהו סמל חברתי המראה לכלל כי אישה או גבר העונדים טבעת נישואין אינם פנויים או מותרים.

מבחינה צורנית, טבעות אירוסין הן לרוב טבעות יהלומים (אם כי ניתן לשבץ כל אבן חן אחרת) מעוצבות יותר מרהיבות יותר, בעוד טבעות נישואין משדרות משהו צנוע סמלי יותר. טבעות אירוסין הן יותר מתוכשטות. אם כי בשנים האחרונות ישנה מגמה לשוב עם טבעת הנישואין ולשבץ עליה יהלומים קטנים. האמריקאים (ואנו בעקבותיהם) נוהגים להעניק טבעות חצי נישואין. אלו טבעות נישואין משובצות יהלומים אשר מציינות ימי נישואין ואירועים משמעותיים בין בני הזוג.

במהלך הליך הרכישה של טבעות אירוסין תאלצו לערוך סקר שוק מעמיק יותר, וללמוד קצת על יהלומים ומהו מקום בטוח לקניית טבעות אירוסין. טבעות אירוסין יקרות יותר בזכות היהלומים. עלות הזהב בטבעות אירוסין היא שולית. לעומת זאת בטבעות נישואין הליך הרכישה פשוט יותר מפני שיהלומים אינם חלק מהתמחור. כאשר רוכשים טבעות נישואין משלמים על עלות הזהב פר גרם + עבודה + רווח. מחירי הזהב מתעדכנים על בסיס יומי ובשקיפות מלאה וכך תוכלו לבדוק מה מחירו של גרם זהב, ובעת הקנייה לשאול את המוכר מה משקל הטבעת, וכך להבין כמה הוא דורש עבור עבודה ורווח. מחירי הטבעות משתנים ממקום למקום.

בניגוד לטבעות נישואין, שם גבול היכולת לחדש ולצאת מהקופסא הוא גדול, בטבעות אירוסין תמצאו מספר קטגוריות עיקריות אותם נמנה:
טבעות אירוסין סוליטר - אלו הן טבעות אירוסין קלאסיות, המשובצות ביהלום מרכזי אחד. עיצוב זה מדגיש את נוכחותו של היהלום. מחירן של טבעות אירוסין אלו תלוי במשקל ובמאפייני היהלום. אופנות וטרנדים באים והולכים אך טבעות סוליטרים הם כאן להשאר.

טבעות אירוסין משובצות - אלו טבעות בעלות מראה יוקרתי ונוצץ. גוף הטבעת כולו משובץ ביהלומי צד קטנים המעטרים את הטבעת, ומאדירים את היהלום המרכזי. כיום רבים משבצים גם ביהלומים שחורים שהפכו מאוד מבוקשים.

הבדל נוסף בין טבעות אירוסין לטבעות נישואין קשור בהליך הקנייה עצמו. את טבעת האירוסין בוחר לרוב הגבר (אם כי כיום נשים רבות אומרות או רומזות איזה טבעת הן רוצות) לעומת זאת את טבעות הנישואין מגיע הזוג לבחור יחדיו לפני החתונה. מומלץ כבר בשלב רכישת טבעות האירוסין לבדוק האם המקום מציע גם טבעות נישואין האם עושים התאמות מידה חינם ולקבל הטבת רכישה כלקוחות אשר קנו את כל הטבעות אצל אותו הספק. טבעות נישואין נענדות שנים רבות יותר על האצבע ולכן עניין המידה והנוחות הוא קריטי וחשוב.

 

מאמר זה נכתב על ידי מומחה מטעם קוליברי טבעות אירוסין, המאמר מוגש כשרות לציבור הרחב למטרת הגברת המודעות של הלקוח הישראלי בעת רכישה של טבעות אירוסין ויהלום 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב